Dlouhodobá spolupráce s vybranými umělci a dobrá orientace našeho expertního týmu na trhu s uměním poskytují ideální předpoklad maximálního zhodnocení vašich investic. U žijících autorů je navíc riziko koupě falzifikátu nebo uměleckého díla s jinou právní vadou téměř nulové.
*) ARTEFIN spadá pod investiční fond HENRY IF SICAV a. s., který čítá celkem tři podfondy, a to HYDROGEN 1, HYDROGEN 2 a ARTEFIN.
Galerie ARTEFIN představuje v rámci České republiky unikátní projekt: na plochu 600 m2 se podařilo soustředit téměř tisíc obrazů, kreseb, fotografií, objektů a grafických listů předních českých umělců. Tato galerie v součinnosti s naším expertním týmem tvoří odborného poradce a garanta profesionálního přístupu při nákupu a prodeji uměleckých děl fondu.
My v ARTEFINU však nemáme za úkol jen vytipovat nadějné autory a čekat na jejich možné zhodnocení. Můžeme pro budoucí úspěch fondu také mnoho udělat. Například pravidelnými nákupy v delším časovém horizontu můžeme dát vybraným umělcům možnost věnovat se vlastní tvorbě bez existenčních obav. Podporou ze strany galerie ARTEFIN ve formě pořádání výstav, dalších prodejů koncovým sběratelům nebo propagací díla u nás i v zahraničí jsme schopni významně přispět k větší popularizaci autorů, a tím podpořit jejich budoucí kariéru a cenový růst. Dlouhodobou strategií fondu ARTEFIN je úspěšné etablování se na mezinárodním uměleckém trhu.
Investiční fond ARTEFIN nabízí unikátní spojení klíčových služeb v oblasti budování a správy uměleckých sbírek, poskytovaných na jednom místě, a to prostřednictvím partnerských společností řízených zakladateli a spolupracovníky fondu. Kromě galerie disponuje vlastním depozitářem pro profesionální uskladnění uměleckých děl s plným zabezpečením a výhodnými pojistnými podmínkami, specializovanou transportní firmou s proškoleným personálem, nadstandardními kontakty na odborníky v posuzování, konzervování a restaurování uměleckých děl a na špičky v oboru obchodu s uměním.
Úzká spolupráce, dobré vztahy s umělci a možnost akvizice většího počtu děl v delším časovém horizontu umožňuje získat ty nejkvalitnější artefakty z kompletní tvorby umělce i dohodnout výhodné nákupní ceny. Ke zhodnocení oproti běžným cenám na trhu může dojít už v momentě nákupu.
Ekonomické zázemí fondu umožňuje pořídit celé série uměleckých děl, které vznikají v limitovaných počtech kusů, a tím získat exkluzivitu na trhu i schopnost ovlivňovat poměr poptávky a nabídky.
S konvolutem nakoupených uměleckých děl bude nadále pracováno tak, aby se jejich hodnota zvyšovala, například zapůjčováním děl na výstavy v prestižních institucích, podporou publikační činnosti nebo prezentacemi autora prostřednictvím galerie.
Na základě pečlivého sledování zhodnocení děl na trhu (poptávka a dostupnost děl konkrétních autorů, výsledky aukcí, získání ocenění aj.) budou vybraná díla průběžně nabízena na trhu s uměním, a to formou individuálních nabídek jednotlivým sběratelům, přípravou konvolutů pro veřejné i korporátní sbírky, zařazováním do aukcí prestižních aukčních domů nebo prostřednictvím spolupráce se zastupujícími galeristy.
Celý tým fondu pracuje na nejvyšší obchodně-etické úrovni a klade si konzervativní, středně až dlouhodobé investiční cíle.
Zleva: René Rohan, Ladislav Ornst, Roman Horák a Petr Matuška, zakladatelé mimořádně úspěšného fondu Hydrogen 1, Hydrogen 2 a fondu Artefin.
Lidé s bohatými zkušenostmi v oblasti financí a podnikání, mimo jiné v roce 2019 otevřeli světově unikátní továrnu na výrobu kapalného vodíku v americkém Tennessee. Všichni mají blízký vztah k umění. V jejich kompetenci je zejména ekonomická a legislativní část projektu.
Dlouholeté kurátorské zkušenosti z Galerie Rudolfinum, Galerie Langhans nebo Ateliéru Josefa Sudka, 2001-2004 pořádal Sbírku fotografií PPF. Připravil první sborník o stavu kurátorské profese u nás Médium kurátor (Fra/VŠUP, 2009). Spolupracuje s významnými umělci střední generace nejen z domácí scény, ale například z Rakouska, Belgie nebo Velké Británie.
Expertka na obchod s uměním a business development na mezinárodním uměleckém trhu s exkluzivní kontaktní sítí mezi mezinárodními aukčními domy a obchodníky s uměním po celém světě. Působila 8 let jako senior konzultant pro business development v aukční síni Christie’s v Praze, Vídni a Londýně.
Stará o rodinné sbírky starých mistrů, klasického moderního a současného umění, kolekci nábytku a pečuje o zachování kulturního dědictví v rodině v České republice a ve Švýcarsku.
Díky práci v aukční síni Christie’s na pozici globální manažerky komunikace pro oblast vzdělávání získala rozsáhlé zkušenosti s fungováním uměleckého trhu i spoustu kontaktů v zahraničí. Po návratu do Čech založila projekt EduArt Experience na podporu a rozvoj sběratelství v Česku, potažmo ve střední a východní Evropě. EduArt programy ukazují, jak funguje trh s uměním, a zprostředkovávají kontakt s předními českými i zahraničními odborníky. Barbora je členkou odborné komise, v rámci které se primárně zaměřuje na edukaci a věrnostní program pro klienty ARTEFIN.